Google Adwords to reklamy wyświetlająca się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących z Google. Reklamy są wyświetlane tylko użytkownikom wyszukującym dane słowa kluczowe w formie linków sponsorowanych.
Zalety:
- precyzyjna reklama – wyświetla się tylko użytkownikom zainteresowanym danym słowem kluczowym (potencjalnym klientom),
- niskie koszty – płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę,
- kontrola – czas emisji oraz budżet kampanii reklamowej jest ustalany przez zlecającego reklamę, istnieje możliwość ciągłej modyfikacji,
Formy reklamy Google Adwords:
- reklama tekstowa w wyszukiwarce Google
- reklama tekstowa na mapach Google
- reklama tekstowa w witrynach partnerów wyszukiwania – np. wyszukiwarka Onet.pl, wyszukiwarka Gazeta.pl
- reklama w sieci partnerskiej Google (reklama tekstowa, reklama graficzna, reklama video)
- reklama InVideo (wyświetlana w materiałach video) reklama na telefony komórkowe i urządzenia mobilne